Infuze vitamínem C

Vitamín C nebo také kyselina askorbová je důležitou a nezbytnou látkou pro zdravý lidský organismus, jako prevence proti nádorovému onemocnění, stresu, cévním poruchám, pro správné fungování pojivové tkáně, elasticitu kůže, hojení zlomenin, apod. Vitamín C je také důležitým antioxidantem pro podporu imunitního systému a hraje hlavní a ničím nezaměnitelnou roli při potlačení oxidačního stresu. Jelikož si však lidský organismus vitamín C nemůže sám v těle vyprodukovat, je nutné jej přijímat buď vyváženou stravou, převážně v ovoci a zelenině, nebo infuzně.

Ceník infuze vitamínem C:

• Vyšetření lékařem před první infuzí ke zjištění zdravotního stavu 1 400 Kč
  • Odběry krve před první infuzí ke zjištění zdravotního stavu 500 Kč
  • Infuze vitamínem C 1 dávka (7,5 g) 1 500 Kč*

* doporučené 4 dávky

Proč je vitamín C pro tělo tak potřebný?

Člověk není schopen si vitamín C sám v těle vytvořit. Pro organismus má obrovský význam – je nezbytný pro správný metabolismus, podílí se na tvorbě kolagenu, důležitého pro klouby, stěny cév apod., pro správné vstřebávání železa, které má vliv na tvorbu a funkci červených krvinek, detoxikaci cizorodých látek v játrech, pro správnou činnost srdečně-cévní, napomáhá hojení ran, snižuje stres, posiluje narušenou funkci imunity, mozku, působí preventivně proti bakteriálním a virovým infekcím, také jako podpůrné léčení u dalších patologických stavů a jeho nedostatek v organismu představuje mimo jiné nebezpečí pro vznik nádorových nebo chronických onemocnění.

Pokud je hladina vitamínu C v těle velmi nízká, hrozí častěji nebezpečí vzniku onemocnění způsobených právě oxidačním stresem. Absolutní nedostatek vitamínu C vyvolává kurděje, což se projevuje krvácením, chudokrevností, nedostatečným hojením ran. Již ale při částečném nedostatku vit. C dochází např. v těle ke zvětšené koncentraci škodlivého cholesterolu, který představuje riziko pro srdce a cévy, a rozvíjející se oxidační stres, který zodpovídá za vznik různých chronických zánětlivých potíží.  Tyto potíže pak mohou být příčinou vzniku alergií, deprese, osteoporózy, opakujících se infekcí, nádorových onemocnění, a dokonce i chronického únavového syndromu.

Preventivně se vitamín C doporučuje proti chřipce, pro celkové posílení imunity, duševní odolnost, proti cévním a autoimunitním onemocněním a jako prevence nádorového bujení.

Infuzní terapie vitamínem C a jeho prokazatelné účinky

• Podpora imunitního systému
  • Koncentrovanější množství vitamínu C v těle důležité pro zdravý organismus
  • Podpůrná léčba mnoha onemocnění, alergií, infekcí, revmatologie, artritidy aj.
  • Přispění k cílenému odstranění rakovinných buněk
  • Prevence proti stresu
  • Prevence cévních onemocnění
  • Významný antioxidační nástroj
  • Protizánětlivé účinky
  • Pozitivní účinek na elasticitu kůže a tvorbu kolagenu

Vitamín C je důležitou součástí celého lidského organismu, který je v současnosti vystaven mnoha negativním vlivům, nejvíce však oxidačnímu stresu, při němž se produkuje nadměrné množství lidskému tělu škodlivých volných kyslíkových radikálů – agresivních látek, které ničí zdravé tkáně a jsou příčinou řady akutních i chronických procesů v těle (rakovina, degenerativní onemocnění, nemoci jater, ledvin, kůže, poruchy kardiovaskulárního systému, dýchacího ústrojí aj).

Jestliže oxidační stres dlouhodobě přetrvává a není řešen podáním vitamínu C infuzně, který má schopnost chránit zdravé buňky, dochází k rozšíření akutních infekcí, a tím zánětlivým průběhům v těle.

Podíl na vzniku oxidačního stresu

• Znečištěné ovzduší (ozón, výfukové plyny)
  • Tělesné vyčerpání
  • Dlouhodobá psychická zátěž
  • UV záření
  • Aplikace cytostatik a ozařování
  • Nádorová onemocnění
  • Chronické záněty (např. zánětlivá onemocnění střev)
  • Metabolické poruchy (např. diabetes)
  • Nedostatečný přísun antioxidantů

Rozdíl mezi infuzním podáním Vitamínu C a perorálním

Díky nízké koncentraci vitamínu C v krvi po podání ústy (perorálně) je zajištěno velmi málo léčivých účinků tohoto vitamínu kvůli limitní absorpci střevní stěny, což postačuje k zajištění pouze běžného (fyziologického) efektu. Vyšší koncentrace vitamínu C v krvi (10–15x vyšší) potřebná pro preventivní a terapeutické (léčebné) efekty, zajišťující správnou funkci pro imunitní, nervový a kardiovaskulární systém, se docílí pouze infuzním (nitrožilním) podáním – intravenózní formou vitamínu C (v dávce 100 mg/kg hmotnosti, tedy 7,5 g vitamínu). Tato dávka není u pacientů s normálními ledvinovými funkcemi doprovázena nežádoucími účinky.

Klinické studie účinnosti vysokodávkovaného vitamínu C

Mnohé klinické studie ukázaly, že u řady onemocnění, jako jsou např. alergie, včetně atopické dermatitidy, dalších kožních chorob (psoriáza), revmatoidní artritidy, aterosklerózy (kornatění tepen), únavového syndromu či depresivní poruchy je prokázána nízká hladina vitamínu C. Na prospěšnou roli vysokých dávek vitamínu C pro lidský organismus mnohé klinické studie poukazují rovněž.

Infuzní podání vitamínu C pomáhá při onkologické léčbě

Vysokodávkovaný vitamín C svými antioxidačními účinky napomáhá ochraně zdravých buněk, a tím posiluje protinádorovou imunitu, vyživuje a potlačuje množení některých maligních buněk. Infuzní terapie vitamínem C má vliv na cílenou likvidaci rakovinných buněk a působí proti metastázám, což je přisuzováno schopnosti vitamínu C blokovat nádorový průběh. Za důležité se považuje to, že vitamín C vstupuje v bezprostředním okolí nádorových buněk do biochemických reakcí, jejichž výsledkem je vytvoření pro nádorovou buňku vysoce toxického peroxidu vodíku, který má schopnost ji zlikvidovat. Samozřejmě platí, že u zdravých buněk k tomuto likvidačnímu procesu nedochází, jelikož v jejich okolí se peroxid vodíku v takové míře netvoří. Zdravá buňka obsahuje enzymy, které jsou schopny peroxid vodíku snižovat (redukovat). Tyto enzymy však nádorová buňka k dispozici nemá, na základě toho ji peroxid vodíku zničí.

Infuzní terapie vitamínem C se doporučuje

• Lidem ve stresu
  • Při psychické zátěži nebo velké fyzické námaze
  • Při alergiích
  • U nádorových onemocnění ve všech stádiích
  • Při psychických poruchách
  • Opakující se infekční nemoci
  • Při obezitě, vysokém krevním tlaku, cukrovce
  • U revmatitidy (bolesti kloubů), artritidy, Crohnova nemoc, zánětu štítné žlázy
  • Při padání vlasů
  • Při urologických potížích

Průběh ošetření infuzní terapií vitamínu C

Jednoduchým vpichem do žíly se zavede kanyla, kterou do krve proudí infuze vitamínu C. Doba ošetření je asi 30 minut. Při chřipce nebo nachlazení je potřeba opakovat proceduru 2–3x týdně po dobu 2 týdnů, při onkologické léčbě až 12 týdnů.

Po aplikaci cca 24 hodin je důležité dodržovat pitný režim (2 l denně), omezit potraviny, které podporují vznik ledvinových kamenů (káva, kakao, čokoláda, fazole), a močopudné léky.

Ošetření infuzní terapií se nedoporučuje pacientům s ledvinovými kameny či poškozením ledvin, u anémií, těhotným nebo kojícím matkám, u nemocných trpících nadměrným ukládáním železa v těle.

Infuze vitamínu C neobsahuje konzervanty, jde o látku tělu vlastní, tudíž na ni není alergie.

× Poradíme Vám