Odstranění pocení botulotoxinem

Odstranění pocení dnes efektivně řeší botulotoxin. Nadměrné pocení, které člověka omezuje ve společenském i osobním životě, trápí mnohé. Může se jednat o hyperhidrózu, která je daná geneticky a nelze ji eliminovat žádnými léky či očekávat, že sama zmizí. Nebo jde o nadměrné pocení, které je problémem letních měsíců. Zesílená reakce potních žláz je však známá i v zimním období, z důsledku stresových reakcí, na základě nevhodné životosprávy, psychické zátěže, nebo jako produkt některých onemocnění, jako je diabetes, nadváha, porucha štítné žlázy.

Snadným, elegantním a vysoce efektivním řešením je odborné odstranění pocení botulotoxinem. Ten velmi účinně působí na zakončení potních žláz a jejich blokací tak zabraňuje aktivování pocení v konkrétním místě.

Botulotoxin v praxi

Botulotoxin se již mnoho let využívá se svými léčebnými účinky ve zdravotnictví, v estetické a korektivní dermatologii pro svou mimořádnou a bezpečnou metodu s rychlým efektem nejen k odstranění vrásek, ale pro svou schopnost utlumit funkci potních žláz je využíván botulotoxin pro odstranění nadměrného pocení – v aplikaci ve velmi malém, zdraví neškodném množství a bez vedlejších rizik.
Pro lékařské účely je botulotoxin využíván již od r. 1989, poprvé to bylo v očním lékařství.

Odstranění pocení botulotoxinem lze aplikovat v podpaží, na zádech, na dlaních či chodidlech, na čele. Jde o bezbolestný ambulantní zákrok, u citlivějších pacientů lze použít znecitlivující mast na ošetřované místo, v případě odstranění nadměrného pocení na ploskách nohou, což může být vnímáno bolestivěji, je doporučována analgosedace. Botulotoxin je tenkými jehličkami vpraven několika vpichy pod kůži do předem určených oblastí. Po zákroku se pacient bez omezení navrací do běžného pracovního i osobního procesu, bez nutnosti rekonvalescence. Obavy z přemístění nebo zvýšení pocení na jiných místech těla po zákroku nehrozí.

Jde o krátký cca čtvrthodinový zákrok, který lze absolvovat kdykoli během dne.

Výsledný efekt po aplikaci botulotoxinu se dostavuje již během 24 hodin, výrazněji po 2–8 dnech po ošetření a vydrží 6 až 12 měsíců, v závislosti na každém pacientovi individuálně. Poté je vhodné zákrok opakovat. Doporučován je pro ženy i muže od 18 let věku.

Odstranění pocení botulotoxinem je využíváno v oblastech, která jsou postiženi největší produkcí potu, a zákrok je možné kombinovat i s jinými neinvazivními zákroky, např. s aplikací výplní kyseliny hyaluronové nebo mezonitěmi.

• Neinvazivní ambulantní metoda
  • Bez anestezie – bezbolestné ošetření, pouze v místním znecitlivění
  • Rychlý efektní výsledek přetrvávající 6 až 12 měsíců
  • Bez nutnosti rekonvalescence
  • Časová nenáročnost před, i po zákroku
  • Regulace potních žláz v konkrétním místě, aniž by byla omezena termoregulace na místech jiných
  • Lze provádět v kterémkoli ročním období

Zákrok je časově nenáročný, na ošetřovanou oblast kůže může být použit znecitlivující krém. Ošetření je účinné, rychlé a bezpečné. S tenkou jehličkou v sérii krátkých vpichů je botulotoxin vpravován do míst projevujících se nadměrným pocením, čímž dojde v určené oblasti k blokaci činnosti potních žláz. Funkce potních žláz na ostatních částech těla jsou zachovány s přirozenou termoregulací nadále.

Botulotoxin, který je odborně pod kůži aplikován, je svou koncentrací 1000násobně nižší než pro použití v jiných lékařských oborech, proto je jeho použití bezpečné.

Zda je pro Vás odstranění nadměrného pocení botulotoxinem vhodné, posoudí a rozhodne ošetřující lékař.

• Zánětlivé onemocnění, infekce, léčba antibiotiky
  • Nádorová onemocnění
  • Porucha srážlivosti krve
  • Poruchy štítné žlázy
  • Tuberkulóza

Důležité je vždy upozornit lékaře na zdravotní potíže i léky, které užíváte, a vyvarovat se tak zbytečným následným zdravotním problémům.

Ošetření je bezpečné, bez jizev, navíc je možné absolvovat zákrok kombinovaně s ostatními neinvazivními metodami.

Po zákroku se mohou na kůži v místě ošetření objevit otoky, modřinky, zarudnutí, které zhruba do 2 dnů zmizí. Zákrok je snášen bez problémů, v ojedinělých případech se mohou vyskytnout potíže, jako je bolest hlavy, svalová indispozice, ale vše jen krátkodobě. Nutné je 2 dny po zákroku vyhnout se návštěvám sauny, solária, a nevykonávat fyzicky náročnou zátěž.

Všechny nepříjemné a sužující pocity, které provází nadměrné pocení, Vás jednoduše a šetrně zbaví aplikace botulotoxinu. Potit se je sice přirozené, ale ne vždy příjemné. Pokud Vás to navíc omezuje v osobním i společenském žití, je nejvyšší čas to změnit!