Výhody operace na klinice Premier Clinic

• krátké objednací lhůty – zákrok bez čekání na operaci znamená rychlý návrat do práce (běžné čekací doby ve veřejných zdravotnických zařízeních 3 až 6 měsíců)
  • rychlý 15 min zákrok v lokální anestezii
  • péče prémiové plastické chirurgie v Praze včetně možnosti parkingu v budově
  • cena zákroku 9 800 Kč

Neodkládejte operaci karpálního tunelu

Při syndromu karpálního tunelu člověku natékají šlachy spojující svaly a kosti v ruce. Mezi jeho typické příznaky patří ztráta citu v prstech, v noci v nich můžete pociťovat mravenčení, pálení, trnutí a později se může přidat i stále se stupňující bolest. Léčbu ani samotnou operaci  karpálního tunelu neodkládejte. Díky operaci začnete zase normálně fungovat.

Pracujete na počítači? Patříte k rizikové skupině

Syndrom karpálního tunelu může vzniknout například po úrazu zápěstí, zánětu šlach a vazů, ale stále častější příčinou jeho vzniku je i chronické přetížení zápěstí při nevhodné ergonomii práce s počítačem. Ohroženou skupinu tvoří rovněž lidé, kteří pracují s vibrujícími nástroji – se sbíječkami, bruskami, pěchovačkami, s motorovou pilou, pneumatickými kladivy apod. Neléčený syndrom karpálního tunelu tak může představovat problém nejen z hlediska zdravotního, ale i ekonomického. Například grafik na plný úvazek se syndromem karpálního tunelu bude mít problém svou práci vykonávat, proto je důležité řešit příznaky v úplném počátku. Pokud jedinec při počátečních příznacích, které se nejprve začínají projevovat na jednotlivých prstech – palci, ukazováčku a prostředníčku, nebude ruku šetřit, problém se může rozvinout a bude nutná operace.

Opravdu je vždy nutná operace karpálního tunelu?

Pokud se vám podaří podchytnou problém karpálního tunelu v počátečních stádiích, může pomoct pouhá fixace zápěstí pomocí stahovacího obinadla, případně sádrové dlahy a léky na zmírnění otoku. Pro úlevu od bolesti je vhodné podávat na zápěstí led, který urychluje hojení zánětu. Ovšem jestliže nic z toho nepomůže a problém se dál rozvíjí,  je nutná operace, při které se uvolňuje vaz, který tlačí na nerv. Díky tomu dochází k postupnému obnovení funkce ruky.

Otevřená (klasická) operace karpálního tunelu

Nejčastěji se uvolnění stísněného nervu provádí tzv. otevřenou technikou, tedy se vznikem větší nebo menší jizvy v dlani. Klasická operace karpálního tunelu se provádí v lokální anestesii, při které operující lékař z podélného řezu ve dlani přeruší příčný vaz v zápěstí a dojde tak k uvolnění struktur přítomných v karpálním kanálu, tedy i k uvolnění stištěného nervu. Operace trvá okolo 30 minut a už do 1 až 2 dní je možné očekávat výraznou úlevu od bolestí.

Rekonvalescence

Otevřená operace karpálního tunelu je velmi účinná. Jak již bylo zmíněno, pacient pocítí úlevu už  za 1 až 2 dny od zákroku. Během několika týdnů až měsíců začnou postupně mizet i další potíže –  necitlivost nebo snížená citlivost prstů. Měla by vymizet také obtížná manipulace s drobnými předměty. Zároveň je však nutné počítat s možnou dlouhodobou několikaměsíční pracovní neschopností a to z důvodů nezhojení rány nebo pooperační komplikace. Zvláště pro manuálně pracující pacienty je nutná dlouhodobá absence v práci. Obecně je pak plná zátěž operované končetiny možná v závislosti na charakteru pracovní zátěže, někdy až po 3 měsících od výkonu, v některých případech i po delší době. V některých případech může být jizva nebo její okolí bolestivé i několik měsíců po výkonu, ale jedná se spíše o výjimečné případy.