Výměna implantátů neboli reaugmentace: Všechny informace a časté otázky na jednom místě

Nejste si jisti, jestli už byste měli jít na výměnu implantátů? Prsní implantáty nejsou vždy doživotní záležitostí. V závislosti na typu nebo materiálu je potřeba je čas od času vyměnit. Důvodů pro výměnu může být mnoho a v dnešním článku si podrobně rozebereme, co je to reagmentace a kdy byste na ní měli jít.

Nejste spokojená s velikostí svých prsou? Nebo máte po augmentaci prsou podezřelé nepohodlí? Sníte o dokonale krásných prsou? Objednejte se na vyšetření na nejmodernější klinice plastické chirurgie v Praze.

Životnost prsních implantátů

Životnost prsních implantátů závisí na jejich typu a materiálu, ze kterého jsou vyrobeny. K jejich výrobě se používají tradiční nebo inovativní materiály. I u implantátů uzpůsobených pro dlouhodobé nošení ale mezinárodní zdravotnické organizace doporučují výměnu po 10-15 letech.

Rozdíly mezi různými typy implantátů a jejich odolností

Existují různé typy prsních implantátů. Mohou mít různý tvar, lišit se velikostí a dalšími parametry, jako materiál a životnost.

Kulaté implantáty

Kulaté implantáty obnovují ztracený objem a tvar prsou. Používají se ke korekci povislých prsou, asymetrie, nebo chcete-li zvětšit poprsí o více velikostí najednou. Výhodou kulatých implantátů je, že ani při jejich rotaci nedochází k estetickým vadám. Pokud je velikost správně zvolena, vypadají velice přirozeně.

Anatomické implantáty

Anatomické implantáty, někdy se také nazývají kapkovité implantáty. Reprodukují přirozený tvar ženských prsou. Většina jejich objemu je soustředěna dole. Implantáty kapkovitého tvaru vypadají přirozeně.

Hlavní nevýhodou kapkovité formy implantátů ale je, že při jejich rotaci jsou viditelné defekty. V tomto případě je potřeba provést reaugmentaci — výměnu implantátů.

Prsní implantáty na celý život

Původně byly prsní implantáty uzpůsobené pro velmi dlouhé nošení. Pokud se nevyskytnou žádné problémy a pravidelně navštěvujete lékaře — implantáty mohou vydržet celý život. Je důležité pochopit, že pokud se zjistí jakýkoli problém s implantátem, musí být okamžitě vyměněn, protože na tom závisí zdraví klienta.

Reaugmentaci je vhodné provést po 15 letech nošení implantátu, protože postupem času se snižuje elasticita kůže a objevují se viditelné defekty.

Mýty a skutečnost ohledně implantátů na celý život

O implantátech panuje mýtus, že po operaci není možné kojit. Mnoho lidí se toho bojí a augmentaci odmítají. Pravdou ale je, že implantát je vždy umístěn pod mléčnou žlázou, takže funkčnost kojení není ohrožena ani omezena.

Existuje také další mýtus, že silikonové implantáty v těle nejsou bezpečné. V tomto případě mluvíme pouze o psychologické bariéře. Člověk, který chce podstoupit augmentaci, musí pochopit, že umělá prsa jsou totéž jako umělý zub nebo kloubní náhrada. Silikonové implantáty jsou pro člověka naprosto bezpečné.
Chcete obnovit bývalou krásu? Nebo nejste spokojená s velikostí prsou? Objednejte se na vyšetření ještě dnes a splňte si svůj sen! Jsme prémiová klinika plastické chirurgie z Prahy 1! Jsme profesionální tým, který splní vaše přání!

Důvody výměny prsních implantátů

Existuje mnoho různých důvodů pro výměnu prsních implantátů, některé z nich jsou kosmetické, některé se týkají zdraví.

Preventivní výměna prsních implantátů

Reaugmentace se provádí až po dobrovolném přání klienta. Ve většině případů se provádí tak, jak výrobci ujišťují, po 10-15 letech nošení implantátu. Pokud je implantát v pořádku, není nutné jej měnit.

Výměna implantátů z důvodu kapsulární kontraktury

Kapsulární kontraktura je fyziologická reakce organismu na přítomnost cizího těla. Jedná se o proces, kdy se kolem implantátu vytvoří tvrdá kapsa, která způsobuje bolest a deformaci prsu. V tomto případě je nutné implantát vyměnit.

Nevhodné umístění nebo velikost implantátů

V takové situaci implantát způsobuje velké nepohodlí v hrudníku a implantát je třeba změnit na jinou velikost nebo upravit jeho umístění.

Výměna prsních implantátů kvůli prasknutí (ruptuře)

Vlivem opotřebení nebo poranění může implantát velmi zřídka prasknout, poté je nutné jej vyměnit.

Důležité příznaky, kdy už určitě je potřeba vyměnit implantáty

Je velmi důležité znát příznaky, abyste věděli, kdy implantát vyměnit. Nezapomeňte také na pravidelné návštěvy lékaře na kontrolu prsních implantátů, abyste problém včas identifikovali a odstranili.

Změna tvaru

Tento příznak se častěji objevuje s věkem, kdy se snižuje elasticita prsou a kůže. Změní se i vaše držení těla, protože vaše prsa může táhnout vás dopředu.

Bolestivé pocity

Pokud pocítíte nepohodlí nebo bolestivé pocity v prsou, musíte kontaktovat svého lékaře!

Stahování prsou

Stahování prsou může být způsobeno kapsulární kontrakturou. Je to velmi nebezpečný stav, který vyžaduje okamžitou výměnu implantátů.

Jaký je průběh zákroku reaugmentace

Tato operace se provádí v plné anestezii, proto je velmi důležité absolvovat předoperační vyšetření. Podle doporučení lékaře je třeba vynechat léky zvyšující krvácení a vyvarovat se kouření. Nejméně jeden měsíc před operací nesmíte užívat jakékoliv léky obsahující kyselinu acetylsalicylovou. Také před operací musíte být absolutně zdravá a netrpět žádnou infekční nebo virovou nemocí.

Co je třeba si vzít s sebou v den operace

Při operaci je potřeba mít s sebou:

Jak probíhá výměna a vyjmutí implantátů a jak dlouho trvá

Nejprve se odstraní původní implantát a poté se umístí nový. Po zavedení nového implantátu bude rána zašita tak šetrně, aby vzniklé jizvy byly minimální. Po výměně implantátu je potřeba dodržovat stejný režim jako po augmentaci prsou, tedy nosit pooperační podprsenku podle doporučení lékaře, vyvarovat se cvičení a stresu.

Doba rekonvalescence a možné komplikace při výměně implantátů

Jednu noc po operaci budete hospitalizováni na klinice, ale druhý den budete moci jít domů. V průměru trvá rekonvalescence po operaci 4 až 6 týdnů a během této doby je třeba dodržovat klid. První týden po operaci odpočívejte, neřiďte auto, zůstaňte doma a nezvedejte ruce nad hlavu.
Reaugmentace je klasický chirurgický zákrok, takže i zde také existují nějaká rizika komplikací. Hlavní možné komplikace jsou:
Specifické komplikace:

Jak předcházíme komplikacím po výměně a vyjmutí implantátů

Před operací provedeme všechna potřebná vyšetření, abychom snížili riziko komplikací. Operace probíhá pod přísným dohledem našich vysoce kvalifikovaných lékařů. Než odejdete domů, naši lékaři po operaci zkontrolují váš stav. Nezapomeňte také na pravidelné kontroly u nás.
Pociťujete po augmentaci nepohodlí prsou? Nebo máte podezření na některou z výše uvedených komplikací? Objednejte se na vyšetření ještě dnes a poraďte se s našimi nejlepšími lékaři!

Prasklý prsní implantát: Příznaky, péče a řešení

Pokud váš prsní implantát prasknul nebo byl poškozen, musíte okamžitě kontaktovat svého lékaře! V žádném případě se nepokoušejte o samoléčbu.

Jak rozpoznat prasklý prsní implantát?

Při operaci je potřeba mít s sebou:

Postup při podezření na problémy s implantátem

V případě prasknutí nebo poškození implantátu je třeba urychleně kontaktovat kliniku, kde jste byli operováni. Většina implantátů je dodávána se zárukou, ale náklady na operaci bude nutné uhradit z vaší strany.

Možnosti řešení a výměny prasklých implantátů

Nejúčinnější a nejbezpečnější řešení v případě poškození nebo prasknutí implantátu je reaugmentace — výměna implantátů.

Časté otázky týkající se výměny prsních implantátů

Prsní implantáty jsou uzpůsobeny pro dlouhou dobu nošení. Ale po 10-15 letech nošení je vhodné implantáty vyměnit, aby se předešlo možnému prasknutí nebo poškození v budoucnu. Pokud se ale implantát nosí opatrně a bez zranění, může vydržet po celý život.
Reaugmentace vás může ochránit před nebezpečnými problémy, pokud se váš stávající implantát opotřeboval nebo poškodil. Jednou z hlavních věcí je, že rekonvalescence bude nějakou dobu trvat, stejně tak jako po augmentaci.
Plánujete výměnu implantátů? Pomůže vám před možnými problémy s implantáty v budoucnu. Nechte si vyměnit prsní implantáty na prestižní klinice plastické chirurgie v Praze!

Závěr

Implantáty se liší tvarem, materiály a velikostmi. Nedá se přesně říct, které implantáty jsou lepší a které horší. Vše závisí na přání pacientky a jejích požadavcích. Reaugmentace je operace výměny prsních implantátů provádí se kvůli prevenci opotřebení implantátu nebo kvůli poškození implantátu. Odborníci se shodnou na tom, že výměna prsních implantátů má za cíl ochránit vaše zdraví před možnými komplikacemi v budoucnu.

Než uděláte tento krok, určitě se musíte poradit s odborníkem. Doporučujeme vám objednat se na vyšetření na naši kliniku plastické chirurgie Premier clinic. Máme atestované, vysoce kvalifikované plastické chirurgy. Odpoví vám na všechny vaše dotazy z odborného hlediska.
Augmentace a reaugmentace jsou kroky, které by měly být prováděny výhradně odborníky v oboru plastické chirurgie. Objednejte se na vyšetření na naší kliniku, kde si můžete splnit všechny své sny!